Recip-e: blijf problemen melden aan éénlijn.be

Er wordt momenteel hard gewerkt om Recip-e “bug-free” te maken. Naast intensieve (technische) ketentesten, komt er een campagne om problemen in de praktijk te (blijven) melden.

De partners van éénlijn.be zijn zich ervan bewust dat er nog steeds – vaak frustrerende – problemen zijn met Recip-e, het project dat de invoering van het elektronisch voorschrift nastreeft. Om alle problemen (bugs) weg te werken, is het van belang dat zorgverleners alle fouten die zij ervaren, melden zodat men hiermee aan de slag kan.
 
Klachten kan je melden via éénlijn.be, maar je kan ze ook rechtstreeks doorgeven via https://recip-e.be/supportpharma_nl/ . Daar vind je een gestructureerd meldformulier. Vul de gevraagde gegevens in, dan kan men meteen aan de slag om het probleem op te sporen en aan te pakken!
 
Je kan ook nog steeds de hulplijn van éénlijn.be gebruiken: info@eenlijn.be of tel. 050 771111. Men vraagt dan wel om enkele gegevens te vermelden:

  • uw naam,
  • en een omschrijving van het probleem.
  • e-mailadres,
  • telefoonnummer,
  • uw apotheeksoftware
  • het RID nummer (onder de barcode bovenaan het voorschrift)

Wat is Recip-e?

Het Recip-e project beoogt het invoeren van het elektronisch medisch voorschrift in de ambulante sector voor België. Dankzij de financiering door het RIZIV en de samenwerking met het eHealth-platform, MyCareNet en de diverse software bedrijven in de medische sector, wordt voor elk type voorschrift een elektronisch equivalent ingevoerd. Op 1 januari 2017 zal het papieren voorschrift worden afgeschaft, maar door de vele problemen die er nog zijn in de praktijk, houden zorgverleners hun hart vast.